Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Dane podstawowe

  • Nazwa:

    Nazwa podmiotu

    Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu

  • Adres

    Adres kontaktowy

    ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8, 59-900 Zgorzelec

  • Regon:

    230827098

  • NIP:

    615-17-33-666

  • WWW:

    Adres strony www.

    pinb.zgorzelec.pl

  • Adres e-mail:

    Główny adres e-mail

    zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl

    poczta@pinb.zgorzelec.pl

  • Telefon /FAX:

    Telefon kontaktowy

    75 64 24 644

  • Adres epuap

    Adres skrzynki epuap

    /pinb-zgorzelec/skrytka

  • Adres edoręczeń

    Adres skrzynki eDoręczeń

    AE:PL-70369-32507-HSHCG-10

  • Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu

    Alicja Kuś

  • Godziny urzędowania

    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.30 -15:30 

    wtorek: 7:30 – 18:00

  • Godziny przyjęć interesantów

    środa, czwartek: 12:00 – 15:00
    wtorek: 12:00 – 17:00

  • Skargi i wnioski

    Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków we wtorek w godz. : 12.30 – 15.30

  • Redakcja BIP

    Imię i nazwisko redaktora BIP

    Katarzyna Gietka

  • Adres e-mail

    e-mail redaktora BIP

    zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl

  • Wniesienie podania i pisma

    osobiście: w Inspektoracie

    pocztą na adres: Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu, ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8, 59-900 Zgorzelec,

    za pomocą platformy e-PUAP na adres: /pinb-zgorzelec/Skrytka

    za pomocą eDoręczeń na adres: AE:PL-70369-32507-HSHCG-10

    UWAGA! Podań i pism w toku postępowania nie można składać drogą mailową (art.63 § 1 k.p.a.) – nie będą one rozpatrywane, zostaną pozostawione bez rozpoznania.

    TYLKO skargi i wnioski o udostępnienie informacji publicznej mogą być składane także na adres poczty elektronicznej: zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl

    Aby uzyskać odpowiedź na skargę / wniosek należy podać: imię i nazwisko osoby występującej, adres do korespondencji oraz numer telefonu kontaktowego.

    UWAGA! Skargi anonimowe oraz skargi, w których nie podano adresu do korespondencji nie będą rozpatrywane, zostaną pozostawione bez rozpoznania. Adres e-mail wnioskodawcy nie jest adresem do korespondencji w rozumieniu przepisów.

    Kontakt telefoniczny:

    Nie jest dopuszczalne telefoniczne wniesienie podania.

    Przeglądanie akt sprawy:

    Przeglądanie akt sprawy jest możliwe w prowadzonych postępowaniach administracyjnych, w naszej siedzibie – wyłącznie po uprzednim telefonicznym bądź osobistym uzgodnieniu terminu.

STATUS PRAWNY

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego (PINB) jest organem nadzoru budowlanego pierwszej instancji,PINB wykonuje swoje zadania przy pomocy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,

ORGANIZACJA

Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego określa Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w regulaminie organizacyjnym

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

Do zadań nadzoru budowlanego należy:
1. kontrola przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego;
2. kontrola działania organów administracji architektoniczno – budowlanej;
3. badanie przyczyn powstawania katastrof budowlanych;
4. współdziałanie z organami kontroli państwowej.

OBSZAR DZIAŁANIA

Obszar działania Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu obejmuje powiat zgorzelecki,

TRYB DZIAŁANIA

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego działa zgodnie z ogólnymi zasadami funkcjonowania urzędów administracji publicznej, w tym w zakresie orzecznictwa administracyjnego – w trybie ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

ZAŁATWIANIE SPRAW

Podania są przyjmowane na piśmie, za pomocą telefaksu, ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą,

W zależności od sprawy, sposobu wniesienia podania, sprawy załatwiane są w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej. Sprawy mogą być załatwiane ustnie, gdy przemawia za tym interes strony, a przepis prawny nie stoi temu na przeszkodzie.

REJESTRY, EWIDENCJE PROWADZONE PRZEZ POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO W ZGORZELCU
1) rejestr katastrof budowlanych,
2) rejestr skarg i wniosków,
3) rejestr postanowień i decyzji administracyjnych Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
4) rejestry spraw,
5) ewidencja decyzji, postanowień i zgłoszeń otrzymanych od organu administracji architektoniczno-budowlanej,
6) ewidencja rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
7) rejestr wewnętrznych aktów prawnych wydanych przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
8) ewidencja obiektów wielkopowierzchniowych.

OGÓLNY OBOWIĄZEK INFORMACYJNY – ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH 

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu.

Można się z nim kontaktować w następujący sposób:

  1. listownie: ul. Boh. II Armii Wojska Polskiego 8, 59-900 Zgorzelec
  2. poprzez e mail: zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl
  1. Inspektor ochrony danych

Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować e-mailem na adres: zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl

  1. Cele i podstawy przetwarzania

Będziemy przetwarzać Pana/Pani/Państwa dane osobowe, w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. C RODO¹) oraz wykonaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. E RODO), w celu wykonania przepisów ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, Prawo budowlane, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, Postępowanie egzekucyjne w administracji.

  1. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami, do których mogą być przekazane Pana/Pani/Państwa dane osobowe, będą strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Pana/Pani/Państwa dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń², przedmioty świadczące usługi serwisowe dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych, obsługę prawną, obsługę archiwalną oraz podmioty uprawnione z mocy prawa.

  1. Okres przechowywania danych

Będziemy przechowywać Pana/Pani/Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zabrane a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. Z 2018 r. poz. 217 ze zm.) – przez czas określony     w tych przepisach.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą

Zgodnie z RODO przysługuje Panu/Pani/Państwu:

  1.  prawa dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2.  prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
  3.  prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  4.  prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
  1. Przetwarzanie danych osobowych

Informacje o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, są dostępne również w siedzibie jednostki.

 

¹Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz.  Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r. str. 2) – nazywanego dalej RODO

²Dotyczy głównie przedmiotów świadczących usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w tym m.in. ePUAP w związku z § 8 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j Dz. U. Z 2018 r. poz. 180).