Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Dane podstawowe

  • Nazwa:

    Nazwa podmiotu

    Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu

  • Adres

    Adres kontaktowy

    ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8, 59-900 Zgorzelec

  • Regon:

    230827098

  • NIP:

    615-17-33-666

  • WWW:

    Adres strony www.

    pinb.zgorzelec.pl

  • Adres e-mail:

    Główny adres e-mail

    zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl

    poczta@pinb.zgorzelec.pl

  • Telefon /FAX:

    Telefon kontaktowy

    75 64 24 644

  • Adres epuap

    Adres skrzynki epuap

    /pinb-zgorzelec/skrytka

  • Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu

    Alicja Kuś

  • Godziny urzędowania

    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.30 -15:30 

    wtorek: 7:30 – 18:00

  • Godziny przyjęć interesantów

    środa, czwartek: 12:00 – 15:00
    wtorek: 12:00 – 17:00

  • Skargi i wnioski

    Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków we wtorek w godz. : 12.30 – 15.30

  • Redakcja BIP

    Imię i nazwisko redaktora BIP

    Katarzyna Gietka

  • Adres e-mail

    e-mail redaktora BIP

    zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl

STATUS PRAWNY

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego (PINB) jest organem nadzoru budowlanego pierwszej instancji,PINB wykonuje swoje zadania przy pomocy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,

ORGANIZACJA

Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego określa Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w regulaminie organizacyjnym

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

Do zadań nadzoru budowlanego należy:
1. kontrola przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego;
2. kontrola działania organów administracji architektoniczno – budowlanej;
3. badanie przyczyn powstawania katastrof budowlanych;
4. współdziałanie z organami kontroli państwowej.

OBSZAR DZIAŁANIA

Obszar działania Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu obejmuje powiat zgorzelecki,

TRYB DZIAŁANIA

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego działa zgodnie z ogólnymi zasadami funkcjonowania urzędów administracji publicznej, w tym w zakresie orzecznictwa administracyjnego – w trybie ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

ZAŁATWIANIE SPRAW

Podania są przyjmowane na piśmie, za pomocą telefaksu, ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą,

W zależności od sprawy, sposobu wniesienia podania, sprawy załatwiane są w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej. Sprawy mogą być załatwiane ustnie, gdy przemawia za tym interes strony, a przepis prawny nie stoi temu na przeszkodzie.

REJESTRY, EWIDENCJE PROWADZONE PRZEZ POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO W ZGORZELCU
1) rejestr katastrof budowlanych,
2) rejestr skarg i wniosków,
3) rejestr postanowień i decyzji administracyjnych Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
4) rejestry spraw,
5) ewidencja decyzji, postanowień i zgłoszeń otrzymanych od organu administracji architektoniczno-budowlanej,
6) ewidencja rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
7) rejestr wewnętrznych aktów prawnych wydanych przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
8) ewidencja obiektów wielkopowierzchniowych.

OGÓLNY OBOWIĄZEK INFORMACYJNY – ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH 

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu.

Można się z nim kontaktować w następujący sposób:

  1. listownie: ul. Boh. II Armii Wojska Polskiego 8, 59-900 Zgorzelec
  2. poprzez e mail: zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl
  1. Inspektor ochrony danych

Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować e-mailem na adres: zgorzelec@zgorzelec.pinb.gov.pl

  1. Cele i podstawy przetwarzania

Będziemy przetwarzać Pana/Pani/Państwa dane osobowe, w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. C RODO¹) oraz wykonaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. E RODO), w celu wykonania przepisów ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, Prawo budowlane, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, Postępowanie egzekucyjne w administracji.

  1. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami, do których mogą być przekazane Pana/Pani/Państwa dane osobowe, będą strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Pana/Pani/Państwa dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń², przedmioty świadczące usługi serwisowe dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych, obsługę prawną, obsługę archiwalną oraz podmioty uprawnione z mocy prawa.

  1. Okres przechowywania danych

Będziemy przechowywać Pana/Pani/Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zabrane a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. Z 2018 r. poz. 217 ze zm.) – przez czas określony     w tych przepisach.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą

Zgodnie z RODO przysługuje Panu/Pani/Państwu:

  1.  prawa dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2.  prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
  3.  prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  4.  prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
  1. Przetwarzanie danych osobowych

Informacje o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, są dostępne również w siedzibie jednostki.

 

¹Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz.  Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r. str. 2) – nazywanego dalej RODO

²Dotyczy głównie przedmiotów świadczących usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w tym m.in. ePUAP w związku z § 8 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j Dz. U. Z 2018 r. poz. 180).